Stomatologia
zachowawcza z
endodoncją

Wiesz, że leczenie kanałowe wcale nie musi boleć?

Ciągle odkładasz leczenie kanałowe na później, ponieważ obawiasz się traumatycznych przeżyć?

Endodoncja w naszej klinice ma zupełnie inną formę od dotychczasowych przykrych wyobrażeń związanych z truciem zęba i długotrwałym leczeniem! Dzięki technologii leczenia pod mikroskopem cały zabieg przebiega precyzyjnie, szybko i komfortowo.

Stomatologia zachowawcza z endodoncją

Jak wygląda leczenie endodontyczne w naszej klinice?

Ząb możemy zakwalifikować do leczenie kanałowego (endodontycznego), jeśli jego miazga jest całkowicie uszkodzona. Cały proces sprowadza się do kilku kroków:

Krok 1

Wizyta diagnostyczna

Na wizycie kontrolnej zaczynamy od wykonania zdjęcia rentgenowskiego, które dokładnie ukazuje strukturę i stan zębów oraz korzeni. Na tej podstawie specjalista endodoncji określa plan leczenia, podaje precyzyjny kosztorys, a także prezentuje propozycję odbudowy martwego zęba.

W nagłych przypadkach dentysta podejmuje natychmiastową interwencję, aby złagodzić Twoje dolegliwości.
Krok 3

Wypełnienie i zabezpieczenie kanałów

Podczas zabiegu endodonta korzysta z profesjonalnych narzędzi niklowo-tytanowych i endometru. Dzięki nim zarówno czyszczenie, jak i określenie głębokości korzeni jest o wiele łatwiejsze. Ostatni etap leczenia to wypełnienie kanałów specjalnym materiałem wypełniającym.

Krok 2

Usunięcie uszkodzonych tkanek pod mikroskopem

Ból i dyskomfort? Nie tym razem! Leczenie kanałowe Twoich zębów zaczynamy od zaaplikowania miejscowego znieczulenia. Dopiero po tym kroku przechodzimy do rozwiercenia zęba i dokładnego usunięcia zniszczonych tkanek. Co istotne, do wszystkiego wykorzystujemy mikroskop, który zapewnia maksymalną precyzję i pokazuje szczegóły, które nie są widoczne gołym okiem.

Krok 4

Odbudowa martwego zęba

Chcesz cieszyć się pełnym i zdrowym uzębieniem? W takim razie najlepsze co możesz zrobić, to odbudować martwy ząb po zakończonym leczeniu endodontycznym!

W zależności od stopnia uszkodzenia zęba oraz tego, jakich efektów oczekujesz, możemy wykonać jedną z poniższych metod:

wkład koronowy typu Inlay, Onlay lub Overlay

endokorony cyfrowe w systemie Cerec CAD/CAM

korona cyfrowa pełnoceramiczna

Stomatologia zachowawcza z endodoncją

Powodów do rozpoczęcia leczenia endodontycznego może być wiele

Zmiany zapalne miazgi zębowej, próchnica wtórna, uraz zęba, martwica miazgi, czy też źle przeprowadzone wcześniejsze leczenie kanałowe. Niektóre z tych sytuacji to wynik zaniedbania, któremu można zapobiec.

Wystarczy odpowiednia higiena jamy ustnej i regularne wizyty profilaktyczne, aby odpowiednio wcześnie odkryć i wyleczyć ewentualne ubytki zębowe.

Stomatologia zachowawcza Przeźmierowo - leczenie kanałowe nie musi boleć!

Leczenie kanałowe, którym zajmuje się stomatologia zachowawcza Przeźmierowo realizowana w naszej Klinice – ma na celu naprawę i uratowanie zęba, który jest mocno zepsuty lub zakażony. Podczas zabiegu kanałowego usuwany jest nerw i miazga, a wnętrze zęba zostaje oczyszczone i uszczelnione. Leczenie kanałowe w Przeźmierowie to nowa odsłona tego owianego złymi skojarzeniami procederu. Dbamy o komfort i bezpieczeństwo każdego pacjenta, który zdecyduje się na taki zabieg stomatologiczny w naszej Klinice.

Leczenie kanałowe w Przeźmierowie – poznaj lepiej tę procedurę!

Miazga to miękki obszar w środku zęba, natomiast nerw zęba znajduje się w kanałach korzeniowych, wędrujących od czubka korzenia zęba do komory miazgi zawierającej również naczynia krwionośne i tkankę łączną odżywiającą zęby. Analizując problem z zębami w Przeźmierowie warto wiedzieć, że sam nerw zęba nie ma istotnego znaczenia dla zdrowia i funkcjonowania zęba. Jego jedyna funkcja jest natury sensorycznej – ma za zadanie dostarczanie odczucia gorąca lub zimna. Obecność lub brak nerwu nie wpłynie na codzienne funkcjonowanie zęba, stąd między innymi tzw. kanałówka w Przeźmierowie jest tak popularnym rozwiązaniem leczenia.

Kanałówka Przeźmierowo – dlaczego miazga musi zostać usunięta?

Kiedy tkanka nerwowa lub miazga jest uszkodzona, rozkłada się i bakterie zaczynają się namnażać w komorze miazgi.

Co mogą powodować bakterie i inne zepsute szczątki w miazdze?
rozległa infekcja,
obrzęk, który może rozprzestrzeniać się na inne obszary twarzy, szyi lub głowy,
utrata kości wokół wierzchołka korzenia,
bolesny ropień zęba.

Ropień to wypełniona ropą kieszonka, która tworzy się na końcu korzeni zęba – powstaje, gdy infekcja rozprzestrzenia się poza końce korzeni zęba.

Skuteczne leczenie endodontyczne w Przeźmierowie nie dopuści do takiego stanu rzeczy. Zajmiemy się Twoją jamą ustną kompleksowo. Nerw i miazga mogą ulec podrażnieniu, stanom zapalnym i infekcji z powodu głębokiej próchnicy, powtarzających się zabiegów stomatologicznych na zębie i/lub w przypadku ukruszenia się zęba, czy urazu szczęki. Jednak nawet martwy ząb w Przeźmierowie nie jest już problemem – wystarczy się zgłosić do naszej kliniki na konsultację, a dobierzmy odpowiedni sposób leczenia.

Skuteczne leczenie endodontyczne Przeźmierowo – przekonaj się, jak możemy Ci pomóc!

W pierwszej kolejności zalecana jest diagnostyka jamy ustnej w Przeźmierowie, abyśmy mogli ocenić stan uzębienia i dobrać odpowiednie działania. Warto zauważyć, że czasami nie występują żadne konkretne objawy wskazujące na to, że wypełnienie zęba w Przeźmierowie poprzez kanałówkę jest niezbędne. Są jednak pewne symptomy, które mogą być alarmujące i na które warto zwracać uwagę.

Co może wskazywać, że jest Ci potrzebna kanałówka?
silny ból zęba podczas żucia lub wywierania nacisku,
długotrwała wrażliwość/ból na ciepło lub zimno,
przebarwienie (ciemnienie) zęba,
obrzęk i tkliwość pobliskich dziąseł.

Jeśli dotyka Cię którakolwiek z tych dolegliwości – to może być sygnał, że musi zostać wykonana odbudowa zęba w Przeźmierowie. Oczywiście ostateczna decyzja zostanie podjęta podczas konsultacji w naszej klinice, do których serdecznie zachęcamy.